Wielka Majówka

Rejs bałtycki stażowo-turystyczny

Kołobrzeg – Bornholm – Kołobrzeg

29.04 – 03.05.2016 r.

Rejs

Zapraszamy na rejs po Bałtyku z Kołobrzegu do Nexo na Bornholmie. Rejs skończymy oczywiście w Kołobrzegu. Organizowany przez nas rejs po Bałtyku ma charakter stażowo turystyczny, co oznacza, że udział w nim mogą wziąć wszyscy. Zarówno osoby, które będą chciały potraktować rejs jedynie jako okazję by  odpocząć i podziwiać  nasze piękne Morze Bałtyckie oraz odwiedzić Bornholm, jak i Ci, którym zależy na zdobyciu stażu morskiego i podniesieniu swoich żeglarskich kwalifikacji. Dla nich przewidzieliśmy możliwość samodzielnego manewrowania jachtem, prowadzenia nawigacji, zgłaszania wejść do portów itp. Wszystko to oczywiście pod czujnym okiem doświadczonego kapitana.

Jacht

Na rejs popłyniemy nowoczesnym jachtem Sun Odyssey 379. Jest to trzykabinowa, doskonale wyposażona jednostka. Każda z kabin mieści dwie osoby. Na jej pokładzie znajdziecie kingston czyli toaletę, kambuz – żeglarska kuchnię z pełnym zapleczem, radio, GPS, kompas, dwa koła sterowe, rolfok

.majówka bornholm

 

Kapitan

Skipperem jachtu będzie bardzo doświadczony kapitan, będący jednocześnie instruktorem żeglarstwa o bogatym doświadczeniu morskim i dydaktycznym.

Odwiedzane porty

W trakcie rejsu odwiedzimy Nexo. Jest to drugie pod względem wielkości miasto na Bornholmie. Warto tu zwiedzić kościół Nexø kirke, poświęcony patronowi żeglarzy św. Mikołajowi. Na cmentarzu przy kościele ustawiono kotwicę, która jest symbolem żeglarzy i rybaków, zaginionych na morzu. Innymi interesującymi miejscami są:  muzeum kolei bornholmskiej i park motyli, w którym pośród tropikalnej roślinności oglądać można przepiękne motyle, ptaki, ryby.

majówka bornholm2

Harmonogram rejsu

Spotykamy się o godzinie 12.00 w dniu rozpoczęcia rejsu na jachcie, który oczekiwać będzie w marinie Kołobrzeg. Tu po rozlokowaniu odbędzie się odprawa nawigacyjna, w trakcie której zapoznamy się z akwenem, portami, ostrzeżeniami nawigacyjnymi, prognozą pogody. Następnie wybierzemy przedstawicieli załogi, którzy zbiorą kasę rejsową i wraz z kapitanem udadzą się na zakupy (udostępniamy nasz samochód). Po ich powrocie odbędzie się odprawa bezpieczeństwa, w trakcie której zapoznamy się ze środkami asekuracyjnymi, przeciwpożarowymi, ratunkowymi, systemami wyzwania pomocy. Następnie poznamy obsługę i budową jachtu oraz podzielimy się na wachty. Ok. godz. 15.00 planowane jest wypłynięcie. W Nexo będziemy nad ranem następnego dnia. Tu będzie czas na odpoczynek i zwiedzanie. Z Nexo wypłyniemy 01.05  ok. południa tak aby do Kołobrzegu przybyć nad ranem 03.05. Tu jeszcze sprzątnie jachtu i odbiór opinii.

 

Uwaga

Istniej możliwość późniejszego wypłynięcia zależnie od  możliwości dojazdu członków załogi.

Co należy zabrać ze sobą na rejs bałtycki

  • Śpiwór
  • Odzież żeglarska przeciwdeszczowa i spodnie (nie musi być profesjonalny sztormiak)
  • Latarka albo czołówka
  • Buty na miękkiej podeszwie
  • Bielizna termiczna
  • Polar
  • Może się przydać czapka i rękawiczki (choć mrozów nie przewidujemy)
  • Dużo dobrego humoru

 

Jak się zapisać na rejs po Baltyku

Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy. W odpowiedzi otrzymacie potwierdzenie dostępności miejsca. Następnie należy wpłacić na nasze konto, którego numer znajduje tutaj, zadatku w wysokości minimum 30% wartości rejsu (może tez być od razu całość kwoty) i przesłać potwierdzenie wpłaty na naszego maila biuro@4winds.pl. Na przelewie proszę podać rodzaj rejsu i jego datę.  Po dokonaniu wpłaty i przesłaniu potwierdzenia zostaniecie zapisani do załogi i otrzymacie potwierdzenie. Pozostała należność prosimy wpłacić na nasze konto do dnia wypłynięcia lub uregulować gotówką w naszym biurze w dniu spotkania. Wystawiamy faktury vat. Polecamy też zapoznać się z naszym regulaminem.

 

Koszt rejsu

1100 pln + składka jachtowa na jedzenie, paliwo i opłaty portowe (ok. 250 pln od osoby)

 

Cena obejmuje:

  • Skippera
  • Jacht
  • Ubezpieczenie NNW

W razie pytań dzwońcie lub mailujcie. Jesteśmy do waszej dyspozycji.

 

Uwaga. Zastrzegamy sobie prawo zmiany trasy zależnie od warunków atmosferycznych, ostrzeżeń nawigacyjnych i innych czynników zewnętrznych.