Ranking rowerów stacjonarnych

Rowery stacjonarne – trening cardio w Twoim salonie!

Jaki rower stacjonarny kupić? Każdy przyzna, że aktywność fizyczna jest niezbędna do utrzymania prawidłowego zdrowia. Ćwiczenia pomagają wzmocnić układ odpornościowy, kontrolować wagę i utrzymywać ciało w dobrej formie. Nie jest jednak łatwo zachować systematyczność w ciągłym natłoku codziennych spraw. Jednym z najlepszych sposobów na codzienne treningi jest rower do ćwiczeń. Dlatego coraz bardziej popularne stają się rowery stacjonarne. Ranking jaki przygotowaliśmy, przybliży ich cechy i pomoże wybrać odpowiedni model.

Nasza rekomendacja – rowery treningowe

Aby oszczędzić Twój czas przygotowaliśmy nasze rekomendacje. Jeśli potrzebujesz szybkiej odpowiedzi na pytanie tanio, funkcjonalnie czy Premium poniżej są trzy rowery stacjonarne, jakie polecamy. W dalszej części tekstu znajdziesz szerszy opis rekomendowanych urządzeń.

Produkt premium

Profesjonalne urządzenie w cenie amatorskiego sprzętu.

Nasza rekomendacja

Wszystko czego potrzebujesz, aby zacząć regularne treningi

Gratka dla portfela

Niska cena i wszystkie niezbędne funkcje sprawiają, że ten model jest korzystny dla każdego.

Ranking rowerów

Największą zaletą jaką ma rower domowy jest to, że można go używać bez względu na pogodę na zewnątrz. Nawet większe modele nie zajmują wiele miejsca, łatwo się ich używa i można je złożyć, aby przechować. Współczesny rowerek treningowy jest wykonany z nowoczesnych materiałów i może posiadać bardzo rozbudowane funkcje. Wiele modeli ma własne, konfigurowalne programy ćwiczeń, wbudowane czujniki tętna, wentylatory chłodzące i wiele innych ułatwiających codzienne zmagania. Aby poznać nasze propozycje, czytaj dalej.

Tabela porównawcza produktów

  • Typ roweru: pionowy
  • Rodzaj hamowania: Magnetyczny system hamowania z magnesami trwałymi
  • Koło zamachowe: 6 kg, z dodatkiem miedzi
  • Skala obciążenia: 8 stopni regulowana ręcznie
  • Funkcje komputera: czas przejazdu, przebyty dystans, aktualna prędkość, całkowita liczba kilometrów, obroty (RPM), praca mięśni (wat), pulsometr, test sprawności
  • Maksymalne obciążenie: 130 kg
  • Typ roweru: poziomy
  • Rodzaj hamowania: magnetyczny
  • Koło zamachowe: 7 kg
  • Skala obciążenia: 8 stopni ze sterowaniem elektronicznym
  • Funkcje komputera: czas przejazdu, przebyty dystans, pulsometr, aktualna prędkość, obroty (RPM), praca mięśni (wat)
  • Maksymalne obciążenie: 200 kg
  • Typ roweru: pionowy
  • Rodzaj hamowania: mechaniczny
  • Koło zamachowe: 2 kg
  • Skala obciążenia: płynna z regulacją ręczną
  • Funkcje komputera: pulsometr, czas ćwiczeń, przebyty dystans, spalone kalorie, aktualna prędkość
  • Maksymalne obciążenie: 100 kg
  • Typ roweru: pionowy
  • Rodzaj hamowania: powietrzny
  • Koło zamachowe: wiatrak
  • Skala obciążenia: płynna, zależna od prędkości
  • Funkcje komputera: czas przejazdu, spalone kalorie, dystans, aktualna prędkość oraz obroty (RPM)
  • Maksymalne obciążenie: 113 kg
  • Typ roweru: pionowy
  • Rodzaj hamowania: magnetyczny
  • Koło zamachowe: 6 kg
  • Skala obciążenia: 8 stopni
  • Funkcje komputera: czas przejazdu, spalone kalorie, dystans, aktualna prędkość, tętno
  • Maksymalne obciążenie: 120 kg

Spis treści

Rower stacjonarny – najlepszy sposób na codzienne ćwiczenia.

Trening domowy daje kilka niekwestionowanych korzyści. We własnej przestrzeni nie ma nikogo, kto ocenia to, co masz na sobie, jak pachniesz i ile się pocisz. Rowerki stacjonarne zapewniają trening cardio, a jednocześnie nie obciążają wszystkich stawów i nie wpływają niekorzystnie na plecy ćwiczącego. Zdrowy układ sercowo-naczyniowy zwiększa poziom tlenu we krwi i daje zastrzyk energii. Pomaga zmniejszyć ryzyko udaru, oraz może obniżyć ciśnienie krwi. Jazda na rowerze wzmacnia i ujędrnia mięśnie nóg i jest bardzo efektywną drogą do utraty zbędnej wagi. Płynny ruch i kontrolowana intensywność powodują, że taki trening jest przyjazny dla mięśni i stawów. Dopóki rower treningowy jest odpowiednio skonfigurowany, kolana i kostki są odciążane, co sprawia, że jest popularną alternatywą dla bardziej intensywnych ćwiczeń, takich jak bieganie.

KETTLER GOLF C2 – rower do ćwiczeń

Rower treningowy o konstrukcji ułatwiającej wsiadanie, co jest ważne szczególnie dla osób w czasie rehabilitacji lub o ograniczonej sprawności ruchowej. Rama jest wykonana z rury o przekroju sześciokątnym i strukturze plastra miodu. Daje to wyjątkową stabilność urządzenia. Siodełko jest regulowane w pionie i w poziomie za pomocą systemu zatrzaskowego. Dodatkowo można wymienić samo siedzisko na takie, które bardziej Ci odpowiada. Komputer pokładowy posiada wszystkie najważniejsze funkcje potrzebne w czasie ćwiczeń, a w przypadku treningu wytrzymałościowego pomiar tętna odbywa się bezpośrednio na kierownicy. Jest ona również regulowana za pomocą dźwigni. Rower jest wyposażony w uchwyt na tablet, książkę czy telefon. Regulacja oporu odbywa się za pomocą pokrętła umieszczonego pod kierownicą.

INSPORTLINE INCONDI R600i - rower rehabilitacyjny

Rower poziomy, odpowiedni dla użytkowników o ograniczonej sprawności ruchowej, osób z nadwagą czy dla seniorów, którzy chcą pozostać w formie. Posiada 32 poziomy obciążenia. Wyświetlacz LCD pozwala śledzić wszystkie ważne informacje, takie jak czas, prędkość, dystans, tętno, spalone kalorie. Ponadto posiada również czujniki tętna, które są wbudowane w uchwyty przy siedzisku, co pozwoli Ci śledzić tętno i odpowiednio dostosować ćwiczenie. Koła transportowe ułatwiają przenoszenie maszyny. Rower można połączyć z tabletami i smartfonami z zainstalowaną aplikacją szkoleniową. Pozwala przenieść trening w Alpy, ćwiczyć w najsłynniejszych miastach świata i innych interesujących miejscach. Dodatkowo aplikacja umożliwia sterowanie urządzeniem.

ISO TRADE MALATEC - najtańszy

Nasza rekomendacja dla najtańszego produktu. Kompaktowy model idealny do niewielkich pomieszczeń. Jest wyposażony w metalowe łożyska zapewniające cichą pracę. Czujniki pomiaru pulsu umieszczone są w kierownicy, a komputer pokazuje wszystkie najważniejsze parametry. Poniżej umieszczone jest pokrętło zmiany oporu. Rower działa dwukierunkowo, co daje możliwość treningu pedałując do przodu lub do tyłu. Z łatwością ustawisz szerokie i wygodne siodełko, odpowiednio do swojego wzrostu, za pomocą sześciu poziomów regulacji. Pedały wykonane są z antypoślizgowego materiału, oraz wyposażone w regulowane paski.

SCHWINN AIRDYNE AD2 - produkt Premium

Nasza rekomendacja dla produktu Premium. Jedyny w tym zestawieniu rower powietrzny. Im szybciej pedałujesz, tym większy opór stawia koło zamachowe, a Twoje ćwiczenia stają się bardziej intensywne. Przepływ powietrza z wiatraka zapewnia również chłodzenie ciała podczas ćwiczenia. Zsynchronizowany ruch rąk i nóg podczas ćwiczeń, symuluje naturalny ruch człowieka. Regulowane paski w pedałach zapewniają stabilność stopy, a siodełko z łatwością można ustawić do pożądanej wysokości. Rower daje również możliwość ćwiczenia jedynie górnej części ciała poprzez wykorzystanie podpórek pod stopy. Prosty w obsłudze komputer uruchamiany za pomocą jednego przycisku, nie wymaga żadnej informatycznej wiedzy do poprawnego użytkowania. Wytrzymałe koła transportowe umożliwiają szybkie i łatwe przemieszczanie.

HMS ROWER MAGNETYCZNY M2005 – nasza rekomendacja

Trzecia rekomendacja to produkt o najlepszej ocenie ogólnej. Dzięki wykorzystaniu oporu magnetycznego pozwala na intensywne i zarazem ciche ćwiczenia. Możesz oddać się treningowi nie przeszkadzając innym domownikom. Oparty na wytrzymałej konstrukcji nie zajmuje dużo miejsca. Posiada regulację siodełka i kierownicy, co pozwala dopasować go do każdego ćwiczącego. Wbudowane w kierownicę czujniki mierzą tętno podczas jazdy, a komputer pokładowy prezentuje najważniejsze informacje na czytelnym wyświetlaczu.

Jak zaawansowany powinien być Twój rower treningowy?

Jest coś, co powinieneś zrobić zanim kupisz rower stacjonarny. Efekty na pewno przyjdą z czasem, ale najpierw musisz określić jakie są Twoje cele treningowe. Zastanów się jak często chcesz go używać, oraz jak bardzo zaawansowany trening chcesz odbywać. Niestety, ludzie zbyt często przeceniają swoje możliwości, narzucają za ostry reżim i ostatecznie nie realizują założeń. Efektem tego jest zakup droższego, bardziej zaawansowanego roweru i niewykorzystanie jego potencjału. Dlatego ważne jest prawidłowe oszacowanie sposobu użytkowania urządzenia, co ułatwi wybranie tego, który bardziej pasuje do Twoich celów treningowych.

Regulacja poziomu oporu

Sercem roweru treningowego jest sposób, w jaki zapewnia on opór. Najpopularniejsze są rowery magnetyczne (również rowery elektromagnetyczne), oraz rowery, gdzie wykorzystuje się hamowanie mechaniczne. Zaletą oporu magnetycznego jest brak tarcia i zużycia elementów związanego z tarciem. Zużyte elementy roweru należy co jakiś czas wymieniać. Hamulec magnetyczny zapewnia większą niezawodność, niewielkie lub zerowe koszty konserwacji i bardzo cichą pracę. Ważnym elementem wpływającym na jakość ćwiczeń jest też koło zamachowe. Wpływa na to, jak płynna jest jazda. Ogólnie rzecz biorąc, im cięższe, tym lepiej. 7 kg to dobry ciężar w rowerze dla początkującego, składane modele mogą mieć jeszcze lżejsze koło zamachowe, a w niektórych rowerach wyczynowych może ważyć ponad 20 kg! W rowerach z hamowaniem mechanicznym można zwiększać lub zmniejszać opór ręcznie, zwykle przez obrócenie pokrętła. Hamowanie powstaje poprzez bezpośredni kontakt z kołem zamachowym. Może to być taśma zawinięta wokół koła zamachowego, klocki hamulcowe lub inne elementy wytwarzające tarcie.

Wygodne siedzisko, regulowana kierownica i solidne pedały

Wyróżnia się dwa główne rodzaje rowerów treningowych: pionowe i poziome. Na rowerze pionowym siedzisz na siodełku, jak na zwykłym rowerze, z nogami skierowanymi w dół. W poziomym rowerze siedzisz z podparciem pleców, a nogi są przed tobą. Rower poziomy jest wygodniejszy dla osób z problemami z kręgosłupem. Siedzenie i kierownica powinny być w pełni regulowane, aby zapewnić wszystkim użytkownikom wygodną pozycję do jazdy. Regulacja kierownicy jest szczególnie ważna, jeśli jesteś bardzo wysoki lub bardzo niski. Wybór pomiędzy pionowym, a poziomym rowerem treningowym zwykle koncentruje się na komforcie ćwiczeń. Ludzie, którzy wracają do zdrowia po kontuzji kolana lub pleców, również chętniej korzystają z roweru poziomego. Pedały nie tylko muszą być wystarczająco szerokie, ale też powinny mieć solidne opaski, aby stopy nie ślizgały się podczas pedałowania.

Osłona ruchomych części

Gdy mieszkasz w domu z małymi dziećmi, ważna staje się budowa roweru treningowego. Niestety do nieszczęścia niewiele potrzeba i dzieci mogą zostać ranne z powodu wypadku przy używaniu sprzętu do ćwiczeń. Aby tego uniknąć, upewnij się, że ruchome elementy roweru (np. łańcuch czy koło zamachowe) są zakryte, tak by dzieci nie mogły wcisnąć tam palców lub innych części ciała.

Komputer i pomiary

Wbudowany komputer powinien wyświetlać podstawowe statystyki, takie jak prędkość, czas i liczba spalonych kalorii. Ponadto dobrze jest znać tętno w trakcie ćwiczenia. Jeśli nie jest ono mierzone przez komputer pokładowy, warto dokupić osobny monitor. Konsole kontrolne mogą posiadać wbudowane programy treningowe lub program pomiaru tętna, który może ustawić tempo ćwiczeń, aby utrzymać docelowe tętno. Niektóre rowery mają czujniki monitorowania przypinane paskiem na klatkę piersiową. Jest to wygodniejsze, ponieważ nie musisz trzymać się za kierownicę, aby uzyskać odczyt.

Hałas

Dźwięki wydobywające się z urządzenia nie muszą przeszkadzać każdemu. Rowery z hamowaniem mechanicznym są głośniejsze, a te z hamowaniem magnetycznym są cichsze. Na szczęście większość rowerów treningowych nie wydaje naprawdę nieprzyjemnych dźwięków, ale jeśli chcesz słuchać muzyki, oglądać telewizję czy po prostu lubisz ciszę podczas ćwiczeń, taki hałas może Ci przeszkadzać.

Waga i stabilność

Aby uniknąć zranienia, czy nieszczęśliwych wypadków musisz również zwrócić uwagę na to, czy rower jest stabilny. Jeśli rower się chwieje, powinieneś zrezygnować z zakupu. W przypadku sklepów online należy sprawdzić wagę roweru. Im więcej waży, tym bardziej będzie stabilny. Warto by cięższe urządzenia miały kółka transportowe, inaczej nie będziesz mógł łatwo ich przemieścić. Upewnij się również, że Twoja masa nie przekracza maksymalnego dopuszczalnego obciążenia, inaczej możesz narazić się na mniejszą lub większą kontuzję.

Doskonały trening aerobowy nareszcie w Twoim zasięgu!

Decydując się na zakup roweru treningowego z pewnością myślisz o poprawie kondycji. Mając takie urządzenie w domu stanie się to dużo łatwiejsze. Teraz możesz czerpać radość z ćwiczeń każdego dnia.